dag 19

Det här ångrar jag

Nu har jag skrivit några rader. Sedan suddat ut dem igen.
Det finns alltid saker man ångrar. Och alla ångrar alltid något. Så är det. Oavsett om det är en liten sak eller en stor.
Jag ångrar en hel del saker. De flesta gjorde man som dum tonåring. (ja, jag är tonåring fortfarande. Men som man alltid säger: Man lär sig av sina misstag) Så jag gjorde dumheter som ung tonåring. Jag tänker faktiskt inte berätta vad för er. Det är för privat för mig. Det är inget som ska komma ut bland allmänheten.
Det handlar om vänner jag haft som varit fel.
Förhållande jag varit i som också varit katastrofalt fel.
Eller saker jag bara gjort som varit riktigt korkade.
Men jag har lärt mig av mina fel och jag tror att man måste göra saker som man sedan ångrar för att man ska lära sig i livet. för om man bara glider genom livet, påstår att man aldrig ångrar någonting och tycker allt är tipptopp. Då lär man sig inte hur det är att må dåligt över saker du ångrar att du gjort. Du lär dig inte att hantera de situationerna. Och skulle du senare i livet hamna i dem så vet du inte vad du ska göra.
Så enkelt är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0