Dag 11

Mina syskon

Jag har endast en lillebror. Vilket är rätt skönt. Det hade nog varit jobbigt att ha fler syskon.

Men jag älskar min lillebror. Vilket är självklart. Man älskar oftast sina syskon och så är det.
Min lillebror är snart 15 år. Alltså 4 år yngre än mig. Med tanke på att det är så stort hopp mellan oss så är det ju inte direkt att vi umgås. Hade kansek varit skillnad om det bara varit ett år eller så.
Det blir anta´gligen skillnad när vi blir äldre. Men jag anser att vi står ganska nära varandra ändå.
Han är inte typen som pratar om saker. Han håller det inom sig. Och för mamma och pappa säger han inte mycket. Men det känns som han litar på mig, för det händer att han pratar med mig istället.

Så man kan väl säga att vi står ganska nära varandra ändå. Han är nog glad att han har en storasyster, precis som jag är glad att ajg har en lillebror. Och att det är just han. För även om vi har de där klassiska syskonbråken och han kan driva mig till vansinne ibland. Han är ju trots allt inne i den perioden nu när det händer mycket i ens liv. Men jag älskar mig kära lillebror.
Han är den bästa broren man kan ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0