Jag har läst...

Satt just och läste på aftonbladets sida om våldtäkter och jag blev så irriterad.
Att folk som kommer in och anmäler en våldtäkt inte tas på allvar.
Vad är ert jävla problem? (förlåt)
Varför skulle personen annars komma in och anmäla?
Det är ju inte så att man bara hittar på en våldtäkt sådär utan vidare eller hur?
Tänk om din fru/flickvän/dotter, ja vad som helst, hade blivit våldtagen och inte blivit tagen på allvar.
Hur kul hade det varit för dig och henne?
Förhållandet hade ju kunnat krascha.

Det är precis var Stefan i artikeln tror kommer ske ( länk till artikel ) Det ska inte behöva vara såhär.
Att det finns våldtäksmän, det kommer vi nog tyvärr aldrig ifrån. Men vi kan göra något åt det ändå.

1. Ta folk på allvar som kommer in och anmäler. Tro mig, de ljuger inte.
2. Höj straffen för våltäkter. Det är helt sinnessjukt att man efter några månder och kanske något år kan möta sin våldtäksman ute igen.
3. Ha fler poliser ute om nätterna.

Jag känner mig inte säker ute. Inte ett dugg. Därför undviker jag det här med fester med främmande människor och allt det där. Ser ingen mening med det där med alkohol heller.
För en stor anledning till att många våldtäkter sker är nog just alkoholen. Så varför dricka sig aspackad och sen inte veta vad man gör? Vad får man ut av det liksom?

Visst jag tycker det kan vara gott att dricka något glas vin ibland och ja jag har också varit full. Men jag har lärt mig av mina misstag och tycker det är så sjukt onödigt med alkohol.

Men jag tycker vi ska skänka en tanke till alla som blivit våldtagna.
Va starka. Det är ni som har rätt. Det är ni som är fina människor.
Jag tror på er och kommer fortsätta kämpa för att minska våldtäkterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0