Jag har en åsikt



Jag har länge suttit och funderat.
Kärlek. Asså egentligen.
Vad är det?
Är det någon som verkligen vet det?

Vi hade ju kärleksvecka i skolan förra veckan och det var då jag fick denna tanken. Liksom, jag tyckte inte jag fick något riktigt svar.
Men visst, alla blir vi väl riktigt kära någon gång och hittar en vi vill leva resten av livet med. (förhoppningsvis) Men liksom. Själva ordet kärlek.

Liksom. Vi diskuterade det på en lektion. Jag tror det var svenskan. Där diskuterade vi detta ordet. Kär - lek. Liksom. En lek. Hmm. Det känns som att det inte riktigt passar in. Visst. En lek kan vara positiv. Man hade ju inte direkt negativa lekar när man var liten. Men lek i själva förhållande för mig är något negativt. Jag tar det som att man leker med allting. Att ingenting är allvarligt. Och det tycker jag inte om. Man ska inte leka med kärleken.
Så varför heter det kär - lek

Och själva kär i ordet kärlek. Det är ju något positivt eller hur? Liksom. Att vara kär. Det är ju något vi alla vill uppleva. Det är ju så härligt eller hur?
Inte alltid.
Kärleken är både bra och dålig. Den är fantastiskt härlig när det börjar. Men efter ett tag, så skiter sig allting.

Självklart är det inte såhär för alla. Men jag har bara varit med om sådan här kärlek. Aldrig någon kärlek osm slutar bra. Allting slutar skit.
Fast det kanske är det bästa egentligen. För då kan man lättare glömma personen om man vill det.

Som ni kanske vet (eller kanske inte? jag har kanske inte berättat det för er. Äh jag ska itne tynga ner er med det) Men det sket ju sig TOTALT med mitt ex. Jag orkade helt enkelt inte med honom längre. Så fort han gjorde fel så var allting mitt fel.
Men nog om det. Kärlek är ingenting positivt för mig längre.
Självklart så kan det ändras och jag hoppas jag hittar någon som ändrar på detta.
Men jag ser ingenting positivt än.

Vad tycker du ? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0