Fri från damm

Fy fan (ursäkta svordomen... eller nej ursäkta inte) Har städat i nästan 2 timmar nu och här har aldrig varit så rent. Har till och med städat lillebrors rum och det va längesen det hände (om det ens har hänt?) Men nu är jag hur trött som helst och ska krypa ner i min säng, som för tillfället saknar lakan. Blä sjukt äcklig att ligga i då. Men jag måste bara lägga mig ner och sova någon timme.  Det tar på kroppen att städa.

Ute stormar det också. Va mysigt. Därför blir det inget springande idag och då känner man sig helt plötsligt ännu mer stolt över att ha städat halva morgonen. Jag har till och med hunnit med en promenad till affären med mamma. Ibland är det faktiskt rätt skönt att gå upp tidigt. Även om det tar emot när klockan ringer 07:39. 
Okej, nu undrar hälften av er (för andra hälften har inte orkat läsa hela inlägget) varför jag ställer klockan på 07:39. Jo, det är helt enkelt så att jag kan inte ställa klockan på t.ex 07:40. Det går inte. Jag måste ställa den antingen en minut innan eller en minut efter. Jag har alltid gjort det och min pappa gör likadant. Så jag har antagligen fått det av honom.
Tanken är väl att om du ställer den på 07:39 så har du en minut på dig att gå upp ur sägen. Men ställer du den på 07:41. Då får man gå upp direkt. Okej, jag är lite fjantig. Men så är det.

Nej, nu ska jag krypa ner i min obehagliga säng utan lakan. Puss på er.

Kommentarer
Postat av: Emelie - Frisör & Vardag

sv: Tack så jättemycket ! :) Allt bra med dig ?

2011-09-13 @ 12:09:07
URL: http://emmiq.blogg.se/
Postat av: Amra

Det är bra att det är rent iaf :D



Jag mår bra tack!

Hände i veckan?

2011-09-13 @ 14:12:35
URL: http://roouubiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0