Jag har läst...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7174499.ab

Fredrik satt och tittade på aftonbladets hemsida när vi såg denna hemska film.
JAG VARNAR KÄNSLIGA TITTARE.

Men helt ärligt så tycker jag att han får skylla sig själv.
Visst, jag är en extrem djurvän och tycker tjurfäktning är helt fel.
Men allvarligt talat.
När man retar upp en tjur så mycket som de faktiskt gör innan de släpper in honom till matadoren och sedan förväntar sig att tjuren sa va snäll, då har man nog missat något.
Jag tycker att det är hans eget fel.
Det gör säkert svinont och han kanske får men för livet av detta.
Men det skulle han ha tänkt på innan han gav sig in där.

Om man tittar på tjuren så har det runnit blod längs hela sidan på honom.
Och om man lyssnar på videon så säger de där att de avlivade tjuren direkt på plats när detta hände.

Men det är väl inte tjurens fel att vi människor är så puckade i huvudet?
Jag blir så arg på folk som hela tiden skyller på djuren eller säger att djur inte är värda något.
Jag vet att jag aldrig kommer kunna ändra på att folk gör såhär mot djur.
Folk kommer alltid vara onda.

Men när ni ser detta.
Snälla tänk inte bara på det där äcklet till människa.
Tänk på tjuren och vad människorna gjort med tjuren precis innan och att de sen avlivar honom för att han råkade skada en matador så illa.

NEJ FY FÖR ELAKA MÄNNISKOR.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0