Dag 4

En sak ni inte vet om mig

När jag tänker efter, så finns det inte så mycket ni inte vet om mig som jag vill berätta. För jag har ju självklart hemligheter som inte många vet. Och det är inget jag delar med mig här.

Men en sak (som ni säkert vet om ni följt min blogg) är att jag har lättare att berätta saker jag inte är rödd för än saker jag är rädd för. Jag har fruktansvärt många fobier och nu tänker jag berätta de allra värsta.

Lastbilar.
Det är något jag har väldiga problem med ( ja jag vet, jag är lite knäpp) men för några år sedan stod jag bredvid en lastbil då däcket på den exploderade och jag har varit livrädd sen dess. Jag kan inte gå förbi en lastbil (som har motorn igång) utan att få panik. Står den bara tyst och snällt är det inga problem. Eller om något går mellan mig och lastbilen. Då klarar jag det. Men inte annars. Fy tusan.

Getingar.
Sedan jag sprang in i ett jordgetingbo när jag var liten har jag inte klarat av dessa förfärliga saker. Kommer det en geting i närheten som jag inte blir av med springer jag bara runder och kan till och med börja gråta. Och det är definitivt ingen idé att säga åt mig att sitta stilla.
för det kommer aldrig hända. För det är något av de värsta jag vet.

Mörker.
Jag är fruktansvärt mörkrädd. Även i mitt eget rum. Är det helt mörkt i mitt rum och jag hör något ljud till exempel när jag ska sova så kan jag inte somna på ett tag. Det har blivit lite bättre med åren, men jag klarar inte av att bli instängd i ett mörkt rum. Då kommer tårarna direkt.

Spindlar.
Mycket mer än så behöver jag inte säga. Det är en vanlig fobi och jag kommer aldrig bli av med den. Jag skriker och det kan ibland låta värre än det egentligen är. För jag vet att de inte är farliga och gör inget illa. Men fy sjutton för alla äckliga ben de har.


Som sagt har jag en del fobier och jag har säkert glömt någon just nu som jag egentligen kanske skulle skrivit om. Men det är så många så det får räcka såhär. Nu vet ni lite i alla fall


Kommentarer
Postat av: (c) i i n g e t n a a m n

grymt fin header ! :'D

2011-02-11 @ 22:22:00
URL: http://iingetnaamn.blogg.se/
Postat av: RC

Jag hoppas inte du har glömmt att anmäla dig till min bloggtävling jag har på bloggen nu?

Om inte, klicka dig in snabbt och gör det innan du glömmer! Kram RC

2011-02-12 @ 01:46:02
URL: http://beccacandevi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Har du någonsin fått en känsla där du känner att du behöver ändra på dig själv?



Jag skriver om sex, kärlek, tankar och tips. Läs och följ gärna, du kommer inte att ångra dig! ta en titt! :D

2011-02-12 @ 13:01:43
URL: http://johannalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0