Jag har läst...

Satt och läste lite på aftonbladets hemsida nyss och hittade det här

länk

Att rökning kanske ska förbjudas på uteserveringar bland annat.

Jag tycker personligen att detta är en bra idé. (även om inte en jävel kommer följa detta)
Men folk som röker har verkligen INGEN respekt för oss som inte gör det.
Tack vara att ni tvungen ska ha en sådan onödig cancerpinne i flabben så blir alla vi andra drabbade.

det finns ju INGA fördelar med rökning. Inte en enda.
Men många nackdelar finns det.
1. Du luktar skit. Både i munnen, håret, händerna och resten av kroppen.
2. Dina tänder blir äckligt gula hur mycket du än borstar tänderna.
3. Du dör i förtid.
4. Du kunde gjort SÅ mycket mer i ditt liv om du hade haft alla pengarna du handlar upp på ciggaretter och hade sluppit tigga av alla andra för att du inte har pengar själv.
5. Du får dålig kondition och kommer sluta som en tjockis på soffan.

Ja det finns ju såklart en hel del till. Men dessa är nog de värsta.
Jag menar. Hur många vill gå runt och lukta skit?
Tror inte det är speciellt många vill det.

Och alla pengar som man kastar ut på att köpa ett paket cancer. Liksom, folk runt omkring mig som röker klagar hela tiden på att de inte har pengar. MEN SLUTA RÖKA DÅ. Då hade ni haft pengar eller hur?

Sorry att jag låter irriterad. Men jag köper inte det där att "det är så svårt att sluta". Ge er fan på att det ska gå så går det. Tänk på hur er framtid kommer se ut. Ni orkar mycket mindre än de som inte röker. Ni komemr inte kunna hålla er i form när ni är äldre om ni inte slutar. (tro mig jag har levande bevis på att det kommer bli så)

nej men allvarligt talat hur tufft är det? Inte ett dugg. Ni  ser bara dumma ut när ni står där med någon glödande i handen och blåser ut lite rök då och då. Skaffa dig en rökmaskin, ställ dig mitt i den och blås. Tro mig, det kommer se exakt lika dumt och löjligt ut.

Och nej jag säger inte detta för att jag inte "vågar" röka själv. Jag har aldrig testat, kommer aldrig testa heller. Jag har kompisar och släktingar och allt som röker. Men jag ser bara ingen mening med det. Lika bra att förbjuda det helt. Sluta tillverka cigaretter helt och hållet. Gör det till något slags "knark" så att man straffas om man använder det. För när just DU tänder din ciggarett bland annat folk. Så blir alla runt om dig drabbade av röken också.

Och en sag till. Den rök som du blåser ut och som alla vi andra icke-rökande människor andas in, det är DEN som är den farligaste. Tänk på det om din kompis skulle dö i lunginflammation. Tänk på att det kanske är just DU som bidragit till det.

Kommentarer
Postat av: matilda

NY design på bloggen, kommentera gärna ärligt vad du tycker! :D ♥

2010-05-17 @ 22:15:12
URL: http://matildakristinaa.blogg.se/
Postat av: FATMA | sångerska

Sv: Lagt till dig nu! :)

2010-05-17 @ 22:29:51
URL: http://fatmas.blogg.se/
Postat av: Edina

känner mig lite träffad här, som många gånger när du skriver annars. jag bara undrar varför du bryr dig så mycket? du röker ju inte själv, och ingen risk att din kompis dör i "lunginflammation" som man dock inte dött av sen nån gång på 1800-talet typ? Så varför lägger DU ner energi på att skriva om rökning? För att du drabbas av röken? Du drabbas lika mycket av koldioxiden bilar släpper ut dagligen varje sekund, som finns i luften du andas konstant? Inte för att vara sån, men du som aldrig provat röka eller varit rökare, borde inte uttala dig om att det skulle vara lätt bara man ger sig fan på det. Varför tror du så många människor är rökare, och dör i cancer orsakad av rökning dagligen hela världen över? För att de inte har viljan? För att det är skitenkelt? Vet du vad ett beroende är? Hur man är beroende? Det är inte så enkelt som att du kan sluta bara du vill.. För problemet blir ett beroende när du inte längre vill. Jag vet, för jag röker själv. Du har absolut rätt i att det är farligt att röka och att det är dumt. Fast bryr du dig om andra människor kanske du kan visa det på andra sätt.. Är det din luft du bryr dig om kanske du skulle testa att skaffa en såndär mask man har för ansiktet för att inte få i dig skit? :)

2010-05-17 @ 22:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0