Gokväll, dags för lite tävling

Hejsan på er.
Nu är jag och min fantastiska pojkvän hemma från en dag i köpenhamn. Har varit en helt fantastisk dag och jag har handlat en hel del.
Ni får se det imorgon och jag kanske även slänger in bilder på vad Fredrik har köpt.
Åt god mat på rosegarden också innan vi åkte hem hit.
En helt underbar dag har det varit.

Gocarten var fantastiskt rolig den också.
Jag har ju som sagt aldrig kört gocart innan och för att vara första gången tyckte jag att jag var duktig.
Även om jag var jättenervös innan (som jag sa!)

Men jag tänker inte skriva så mycket mer idag.
Jag visar som sagt allt jag köpte imorgon.

Ha en fantastiskt bra natt och sov gott med er.
Det ska jag i alla fall.

Och förresten. glöm inte bort att rösta på mig här. Jag skulle bli mycket mycket glad för detta :D
Om ni röstar på mig, säg till mig då så jag vet. När tävlingen har avslutats på hennes blogg så väljer jag ut en av er som röstat så fixar jag en design till er ;) Va sägs om det? Så sätt igång att rösta på mig här nu http://enbartnatha.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: Fotograf Andreas Skoog

Sv: Om du inte kan byta objektiv så skulle i alla fall inte jag kalla det för en systemkamera. Nikon Coolpix och en del andra modeller ser ju ut nästan som systemkameror, men är egentligen mer avancerade kompaktkameror.



Eftersom det är såpass stor skillnad mellan de bilder du har tagit med din kamera och skolans D90 så tror jag att det absolut bästa du kan göra är just att köpa en riktig systemkamera, för bilderna blir verkligen bättre när du fotat med system. Du behöver inte lägga 12'000 kronor, utan du når ett mycket bättre resultat redan från kanske sex tusen kronor.

2010-07-30 @ 00:29:40
URL: http://www.allegang.soclog.se
Postat av: Fotograf Andreas Skoog

Sv: Om du inte kan byta objektiv så skulle i alla fall inte jag kalla det för en systemkamera. Nikon Coolpix och en del andra modeller ser ju ut nästan som systemkameror, men är egentligen mer avancerade kompaktkameror.



Eftersom det är såpass stor skillnad mellan de bilder du har tagit med din kamera och skolans D90 så tror jag att det absolut bästa du kan göra är just att köpa en riktig systemkamera, för bilderna blir verkligen bättre när du fotat med system. Du behöver inte lägga 12'000 kronor, utan du når ett mycket bättre resultat redan från kanske sex tusen kronor.

2010-07-30 @ 00:30:17
URL: http://www.allegang.soclog.se
Postat av: Allegang@soclog

Sv: Även kompaktkameror använder samma inställningar som systemkameror. Själva definitionen av en systemkamera är att du kan byta objektiv.



Jag köpte min systemkamera när jag levde på 1050 i månaden, så det är knappast omöjligt.

2010-07-30 @ 15:55:11
URL: http://Allegang.soclog.se
Postat av: Allegang@soclog

Sv: Det är klart, men då handlar det ju om prioriteringar. Vill du inte göra avkall på nåt av det så är det väl bara att du försöker önska dig pengar i julklapp och födelsedagspresent eller jobba ihop pengar om du verkligen vill satsa på foto. =)

2010-07-30 @ 16:49:55
URL: http://Allegang.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0