Tomma ord

Jag har länge tänkt på det här med att folk hotar varandra.
Oftast är detta bara tomma ord.
Det brukar aldrig hända något.
Folk vågar inte.

Ord som:
"säger du så en gång till så kommer du ångra dig"
"Jag ska döda dig"

Detta var bara två exempel.
Det finns massor med fler fraser som folk använder sig av.
Men liksom. Om folk verkligen hade stått upp till detta.
Då hade det inte funnit många kvar på jorden.
Och de som hade varit kvar, de hade suttit i fängelse för mord.
Hur hade inte det sett ut?
haha.
Så egentligen.
Om du nu "måste" hota någon. Tänk dig då för vad du säger.
Sjävklart menar  jag inte att man ska hota folk. Det är bara omoget.
Men liksom, säger inget du inte menar.
Och detta gäller inte bara hot.
Det gäller allt.

Säg inte "jag älskar dig" om du inte menar det. Det sårar med än man tror när sanningen väl kommer ut.
Säg inte" du kan lita på mig" om du i nästa stund sviker personen. Det är bara onödigt. Vet du att du inte kan hålla ett löfte. Säg det i stället så du slipper bli ovän med någon.

Men det här med hoten.
Ni som hotar, väx upp.
Ni som blir hotade. Tänk såhär. Dom är för fega för att göra något. Du är fin som du är. Ingen kan ändra på dig mer än du själv. Dom säger alla hot för att skrämma dig. Men låt dom inte lyckas. Det är dom inte värda.

Kommentarer
Postat av: donika

en jätte fin blogg du har, med desing och allt!

Kram doniQ (:

2010-02-26 @ 14:24:55
URL: http://doniq.blogg.se/
Postat av: S A R A P E R S S O N

Så sant så! fin blogg!

kram ♥

2010-02-27 @ 16:04:36
URL: http://frookenpersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0