ICA reklam - kränkning?





Alla tjatar hela tiden om denna reklamen. Att det är kränkning o.s.v. Jag tycker faktiskt inte det. För jag tycker att "jerry" som är praktikanten är riktigt cool. Och det är inget kränkande. Han har själv gått med på att vara med i reklamen. Visst, han kan inte tala för alla. Men han är faktiskt riktigt cool. OCh han ger ju igen på "Ulf" i sista reklamen. Så vad är det som är kränkande? Kan ni berätta det för mig?

Kränkning för mig kan vara en massa saker. Jag har blivit kränkt. Många gånger. Senast var av två lärare. Ja, faktiskt. Men det löste sig nog. Tror jag. Har inte pratat med dem sedan dess. Så får se hur det blir när allvaret börjar i skolan igen.

Men det är stor skillnad på mobbing och kränkning. Kränkning kan vara omedvetet. Det är inte mobbing. Man är mycket väl medveten om man mobbar någon. Jag har själv blivit utsatt för mobbing under en längre tid. Det var inte förrän jag började gymnasiet som det slutade. Kanske har mobbarna också vuxit upp och förstått. Jag vet inte.

Har du upplevt mobbing eller kränkning som är riktat mot dig?
Vad tycker du om ICAs reklam om "jerry" ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0