Mordförsök och misshandel






Det är några dagar sedan detta hände nu. Som ni kanske förstår så är det en 19 årig flicka som blivit väldigt grovt misshandlad, näst intill mördad. Hon vårdas fortfarande på sjukhus men dock nersövd. För dom vet inte hur hon kommer va när hon vaknar.

Jag förstår inte hur man kan göra något sådant. Slå en människa så brutalt och sedan lämna kvar personen för att dö. Mitt ute i ingenstans. Och det var rena turen att polisen hittade henne. Vad hade annars hänt?

Men nu är det inte bara denna händelsen jag ska prata om. Jag ska diskutera misshandlar i största allmänhet.

En misshandel är ALDRIG okej. Inte ens om personen har gjort likadant mot dig. Då är ju du en lika dålig människa om du gör sådant tillbaka. Eller hur?
Och när det gäller självförsvar, så är det en helt annan sak så det tänker jag inte ens prata om.
Vi gör såhär. Om din flickvän/pojkvän blivit misshandlad. Vad gör du?
När en kille svarar på denna frågan brukar man ofta få svaret: Han ska dö! Eller något liknande.
När en tjej svarar på denna frågan är det oftast: Jag kan inte mycket göra genom att stötta honom och försöka fixa så att personen som gjort det får vad den förtjänar.
Ser ni vilken skillnad det är? Vad beror detta på? Antagligen för att killar är mycket starkare och modigare i de flesta fallen.

Som sagt så är en misshandel aldrig okej. Men om någon hade slagit mig, hade jag inte försökt stoppa en människa så mycket om någon skulle vilja ge igen. Självklart skulle jag säga att det tjänar ingenting till. Gjort är gjort. Men jag skulle inte ställa mig framför.
Men jag hatar slagsmål. Tycker det är onödigt.
Det finns alltid en annan lösning. ALLTID.

Va tycker du ?

Kommentarer
Postat av: malin

FYFAN !!!

2009-11-10 @ 23:31:53
URL: http://dendermalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0