10 December

Tiden går fort.
Jag var ju nyss så liten.
Så liten att jag trodde på tomten.
Så liten att jag fortfarande älskade kramdjur och dockor.
Jag satt i barnvagn.
Jag var liten.

Nu är jag äldre.
Det är inte längre dockor och kramdjur.
Det är hårprodukter och kläder.
Tomte, det har vi inte ens längre.
Jag är äldre.

Jag vill ha snö. Vill att det ska vara massor med snö.
Som det var för några år sedan.
Vi hade snö enda upp till knäna.
Visst jag är inte lång.
Men mycket snö var det.

Det är nog nackdelen med vårat vackra skåne. Vi har aldrig någon riktig vinter här.
Bara regn och regn.
Jag vill ha många minusgrader. Och mycket snö.
Snart är det julafton :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0